SUARA ANDA memaparkan respon kepada cadangan dan pandangan pengguna terhadap perkhidmatan kesihatan secara umum di semua fasiliti KKM seluruh Malaysia. Cadangan dan pandangan ini disalurkan melalui Sistem Pemantauan Aduan Agensi Awam. . Setiap cadangan yang telah diambil tindakan akan dipaparkan di ruangan ini. Terima kasih di atas sokongan anda.
ARKIB 2014 |
Bil. |
Respon ID |
Maklum balas / Cadangan |
Tindakan Yang telah diambil |
1. |
MOH.005145 |
Kekurangan kemudahan awam dan keadaan kafe kurang memuaskan di kafe aras 3 IKN. Lauk/makanan tidak mencukupi. Tiada kerusi menunggu. Tiada mesin ATM |
Penambahan jumlah makanan dan mempelbagaikan juadah makanan yang disediakan telah dilaksanakan oleh pihak pengurusan kafeteria bertepatan dengan permingtaan yang tinggi dalam kalangan pengguna di IKN. Satu ruang tempat duduk bagi kemudahan pelawat telah diwujudkan dihadapan ruang legar kafeteria IKN. Pemantauan terhadap kebersihan kafeteria sering dilakukan. |
2. |
MOH.012646 |
I wish to bring to attention of Hospital Pulau Pinang, that one of the lift at multi storey car park has been out of order for nearly a month now. I hope you can speed up repairs on second lift. |
Surat daripada Pengarah Hospuital telah dikeluarkan kepada pengurus fasiliti, Faber Medi-Serve Sdn.Bhd Hospital Pulau Pinang agar membaiki lift berkenaan dengan kadar segera Sehubungan itu, pihak hospital akan mengambil tindakan segera bagi memastikan kerosakan tersebut dapat diperbaik dengan kadar segera. |
3. |
MOH.013018 |
Tidak puas hati harga makana di kantin hospital. Nasi penuh, ikan selayang goring, sayur bendi, teh o ais limau. Semua RM9 |
Surat telah dikeluarkan kepada pengusaha kantin supaya sentiasa mengenakan harga yang berpatutuan kepada para pelanggan. |