image

Kit Pegawai Baru

1. Apakah yang dimaksudkan dengan Pengesahan Pelantikan?
- Pengesahan Pelantikan bermaksud proses mengesahkan lantikan seseorang pegawai yang telah bersetuju menerima tawaran pelantikan ke jawatan tetap dan telah memenuhi sarat tawaran.
2. Apakah peraturan yang berkaiatan dengan Pengesahan Perlantikan?
- Pengesahan Pelantikan dilaksanakan berdasarkan Perkara 144(1) Perlembagaan dan Peraturan-peraturan 20, 21, 22 dan 23 Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Pelantikan, Kenaikan Pangkat Dan Penamatan Perkhidmatan) 2012 [P.U.(A) 1/2012].
3. Apakah dokumen yang diperlukan untuk proses urusan Pengesahan Perlantikan?
- Dokumen yang diperlukan adalah sebagaimana dalam Senarai Semak Pengesahan Pelantikan seperti yang bole didapati dalam bahagian Borang-Borang.


  •